22. apríla 2013

Ekológia a DEŇ ZEME

Dnes , ako všetci pozemšťania (snáď) dobre vieme, je Deň Zeme. V škole sme na túto príležitosť vyrábali šperky. Vyrobila som náramky s odkazmi. Posledné dve hodiny sa mali učiť. Ako keby naschvál to boli tento polrok zrejme najnenávidenejšie hodiny: etika a občianska náuka (OBN). Našťastie cez etiku sme šli pozerať ekologický film. Zdalo sa , že to nikoho nezaujíma , maximálne mňa. Väčšina buď skleslo sedela , a tvárila sa ako: nič nevidím, čize mám zlú náladu alebo sa smiali z prekladu (google translate), ktorý pri videu bol.
To znamená, že som prakticky nič nevidela ani ja, pretože tí najvyšší a tí ktorých to nebavilo si sadli rovno dopredu. Hrôza. Ale aj tak som si toho zapamätala celkom dosť. Napríklad z ľadových čiapočiek zmizlo 40 % ľadu za 40 rokov. A mali by ste vidieť ostrov Borneo. Samé vyklčované stromy. Dávali tiež, že približne do roku 2025 (niektorí vedci sa domnievajú, že 2015) sa zatopia niektoré pobrežné oblasti. Niekto by si mohol povedať: veď mňa sa to netýka bývam predsa v strede Európy. " Až na to , že tí ľudia z pobrežných oblastí by prišli sem a bolo by nás tu proste priveľa.
Mimochodom 20% ľudí (ako my všetci dokopy) využívajú 80% zásob pôdy, fosílnych palív atď.
Hrozné, nie?

Späť k tým náramkom. Nemám fotku , nestihla som to odfotiť a keď mám pravdu povedať ,'zabudla som na to. Vystrihla som kusy papiera (asi 4centimetre) po dĺžke papiera. Použila som katalóg z Hydrotouru. Potom som na vonkajšiu stranu napísala odkaz a vnútornú natrela lepidlom, potom som to zvinula a mala som korálku. ;) tak som spravila ešte ďalšie štyri.

Čo sa týka tých sľúbených fotiek z botanickej, tak som si nekúpila ten lístok na fotenie, takze odtiaľ nemám fotky , ale pridám rastlinu, ktorú sme kúpili. :) je to sukulent.

1 komentár:

Barbara povedal(a)...

Den země jsme taky měli :-)

Kde ma nájdete

Kniha mesiaca