9. marca 2013

Carrie Ryan - Pobrežie hrôzy




POZOR TÁTO RECENZIA OBSAHUJE SPOILERY ( snažila som sa čo najmenej ;) )


Originálny názov: The dead-tossed waves

Autor - Carrie Ryan

Žáner - dystópia , psycho, YA
Anotácia- Pokračovanie temného Lesa kostí. Jediný okamih dokáže Gabrielle prevrátiť život naruby. Spolu s mamou žije v majáku na konci mestečka Vista. Mesto chráni bariéra pred Mudmi, ktorých aj naďalej ovláda jediná túžba - večný hlad po ľudskom mäse. Chuť zakázaného ovocia a túžba nasledovať priateľov a chlapca, pre ktorého jej srdce prudšie bije, však Gabrielle razom zhorknú, a tak na vlastnej koži zistí, akí sú Zabijaci rýchli, že Vyznávači znovuzrodenia naozaj existujú, a že v mŕtvych zónach medzi chránenými územiami Protektorátu sa občas všeličo deje... A Gabrielle zisťuje, že cesta späť do Lesa kostí je nevyhnutná.

Táto kniha voľne nadväzuje na predchádzajúci diel Les Kostí ( moju recenziu nájdete tu). Gabrielle je dcéra Mary z predchádzajúcej časti, ktorá je Strážkyňou majáka. Ako je v anotácii , žijú v malom meste Vista, ktorá sa stala pre Protektorát ( niečo ako vláda) neveľmi významná.
Gabrielle má strach zo všetkého za plotom, bariérou, no napriek tomu v jednu noc spolu zo svojimi kamarátmi preskočí plot a vojde do opusteného zábavného parku. Jej láska Catcher ju v tú noc pobozká a vyzná svoje city k nej.
Ale v tú istú noc je Catcher nakazený. Gabry síce utečie , ale jej najlepšia priateľka Cira ( sestra Catchera) už nie. Prichádza Milícia a všetci sú zatknutí. Neskôr jej priateľov odsúdia na krutý trest.
Gabry prisľúbi Cire , že nájde Catchera , ktorý tej osudnej noci utiekol. Nájde Vyznávača znovuzrodenia a spriatelí sa s ním.
Neskôr po nájdení Catchera sa všetci vydávajú do Lesa. Gabry tak hľadá svoju totožnosť.



Predchádzajúca kniha Les kostí sa mi páčila no nijako som sa nehrnula do druhej časti . Čakala som , že to bude o Gabrielle z predchádzajúcej knihy. Ale kniha sa mi páčila oveľa viac ako prvá časť. Psychologicky to bolo dokonalé . Postavy znova umierali , niektoré sa znova objavili. Rozhodne treba čítať aj prvú časť, aby ste dokonale pochopili tie väzby , ktoré v knihe boli. Nuda rozhodne nebola aj keď ja som sa občas stratila v opisoch. Dej krásne gradoval a oproti prvej verzii to bolo brutálnejšie a krvavejšie.

Romantika v knihe bola znova tým príjemným spôsobom ako to bolo aj v prvej časti. Napätie tu nechýbalo a občas som mala pocit že čítam dobrodružný román.

Kniha je písaná z pohľadu Gabrielle v prítomnom čase. Myslím že nie každého kniha vtiahne do deja tak ako mňa.

Obálka bola zase zaujímavá a naviac zelené stránky ktoré ladili s obsahom vzadu. (V prvej knihe boli štátny červené). Páči sa mi aj táto verzia:

Nepáčilo sa mi jedine to, že Gabrielle bol dosť veľký strachopud, trocha odvahy by jej nezaškodilo. Aj keď na konci sa mi zdalo , že sa záhradne premenila.

Hodnotím 9/10 *







Žiadne komentáre:

Kde ma nájdete

Kniha mesiaca