9. marca 2013

Tigrova sága - Coleen Houck


Anotácia: 
Kelsey je obyčajná stredoškoláčka, ktorá si zháňa na leto brigádu. Nájde si prácu v cirkuse, kde jej pozornosť upúta nádherný biely tiger Dhiren. Kelsey sa cíti v tigrovej spoločnosti veľmi dobre a tak s ním trávi voľný čas a číta mu svoje obľúbené básne. Aká je však prekvapená, keď sa znenazdania objaví zaujímavý pán Kadam z Indie, aby si tigra odviezol a ponúkne jej, aby ho odprevadila do Indie. Tam Kelsey zistí, že tiger Dhiren je v skutočnosti zakliaty indický princ Ren. Začína sa úžasné dobrodružstvo plné nebezpečenstva, napínavých chvíľ a nástrah v džungli. Kelsey sa musí postaviť svojmu strachu a preukázať odvahu nielen v boji za oslobodenie Rena, ale aj v boji so sebou - má podľahnúť nádhernému princovi alebo sa vrátiť späť domov?



Proroctvo. Vášeň. Česť.
Čo všetko ste ochotní obetovať,
aby ste zachránili milovanú osobu?
Kniha sa mi zapáčila obálkou a tým úžasným typom písma, ktorý je v názve a kapitolách.
***
Páčilo sa mi, že dej bol zasadený do Indie a dozvedáme sa o nej veľké množstvo, počnúc bohmi, chrámami, princezmami...končiac šatami a jedlami. :) V žiadnej inej knihe okrem série V krajine Mahdího (Karl May) ma tie informácie nebavili.
Boli tam aj informácie o živote Kišana a Rena, ktoré ak by neboli dobre napísané a dobre umiestnené, tak by som ich určite preskočila. Kniha sa skvelo číta. Takisto opis chrámov a pod. vecí sa mi veľmi dobre čítal, lebo som si všetko vedela dokonale predstaviť.
***
Ďalšia vec bola samotná hrdinka aj jej život. Bolo to normálne dievča, ktoré malo svoje problémy a ťažký osud, no napriek tomu pomáhala Renovi splniť úlohu.
Bola odvážna aj vtipná. A nechýbal jej irónia a sarkazmus. :)

" To nie je možné! To nie je možné! Ako som sa ocitla v takej bizarnej situácii? Oh, jasné, ponúkla som sa. "


Autorka do knihy vsadila poéziu, čo by mi možno vadilo (vtedy som poéziu príliš neobľubovala, lebo som poznala len tú zo školy), no toto bolo tak majstrovky napísané, že som tam tie kúsky poézie milovala.
***
Taktiež sa mi páčili obaja indickí princovia. Ren sa mi na začiatku zdal tajomný a smutný, uzavretý do seba. Kišan sa mi zapáčil hneď ako sa v knihe vyskytoval. Okamžite s Kelsey začal flirtovať, hádzať pohľady, rozprávať šifrované komplimenty...

***

Postavy boli vykreslené ozaj bravúrne. Páčil sa mi pán Kadam, ktorý sa neskôr v kuse chichotal. Na Kelsey sa mi páčilo, že nemala povestnú "veľkosť nula" ale normálne krivky. (Od tých cookies a brownies čo spomínala na začiatku sa mi až zbiehali slinky). Takisto Kišan a Dhiren.

***
Tretia časť Tigrova plavba (Tiger´s voyage) by mala vyjsť na jar 2013. Tiger´s Destiny - Tigrov osud vyjde na jeseň v roku 2013 a posledná piata časť Tiger´s dream je naplánovaná na jar 2014.



Možno bude aj film!


Hodnotenie: 10/10

Žiadne komentáre:

Kde ma nájdete

Kniha mesiaca