9. marca 2013

Les kostí - Carrie Ryan


Les kostí - Carrie Ryan



Originálny názov: The forest of hands and teeth
Autor - Carrie Ryan
Žáner - dystópia



Anotácia :
Hlavná hrdinka Mary žije v postapokalyptickej kolónii, ktorú obklopuje v tesnom zovretí Les kostí plný znesvätených zombií. Obyvateľov pred nimi chráni iba plot z pevného pletiva. Ľudia pomaly zabúdajú na minulosť, podaktorí už ani neveria, že kedysi existovala rozvinutá civilizácia, iní zasa žijú v presvedčení, že za Lesom kostí, v ktorom na nich číha nebezpečenstvo, už nič nie je. Iba nepatrná hŕstka si zachovala vieru v existenciu života za Lesom. Mary hľadá odpovede na nepohodlné otázky: Prečo sa Znesvätení vrátili? Je kolónia naozaj jediným miestom na Zemi, v ktorom dnes existuje život? Dá sa prejsť Lesom kostí a nestať sa Znesvätenou? A ešte čosi - Mary verí v lásku.



My už sme mŕtvi. Každým dňom nás obklopuje smrť. Vlečieme sa životmi, tak ako sa oni vlečú tým svojím osudom.


Trailer:























Hlavná postava Mary žije v ako viete už z anotácie kolónii. Kolóniu a život v nej ovláda Sesterstvo. Ony určujú vieru, lásku a pravdu. Sestry ľuďom povedali, že prežili iba oni - nikto iný nie. No Mary si myslí niečo iné. Túži po tom , aby uviedla oceán o ktorom jej jej mama rozprávala. Raz keď Kolóniu napadnú znesvätení ( zombie) Mary s priateľkou Cass, snúbencom Harrym a životnou láskou Travisom, musia utiecť.


Obálka je zaujímavo spracovaná - je na nej Mary v typickou oblečení ako sa prediera Lesom kostí.
Pokračovanie je Pobrežie hrôzy , na to tiež pridám recenziu. Tretí diel sa volá Temné diery.
V knihe veľa humoru nebolo no ani som ho neočakávala. Zato lásky , napätia, akcie a smrti tam bolo neúrekom. Páčilo sa mi ako tam autorka šikovne vsunula tú romantiku - nebolo to o tom že ktosi príde a Mary sa zamiluje alebo že nejaký zlosyn jej niečo spraví a ona sa zase zamiluje. Mary s Travisom sa iba objímali a bolo tam aj pár bozkov. Najmä sa mi páčilo to ako mu Mary rozprávala príbehy o oceáne.

Myslím, že kniha bola zakončená dobre. Ale v celej knihe som si nevedela zviknúť na autorkin štýl čo sa mi podarilo až pri druhej časti. Táto kniha kdo mňa dostáva 6/10* .

Na tejto knihe sa mi páčilo aj to že ste nikdy nečakali čo sa stane. Nevedeli ste kto zomrie. Ani či vôbec niekto prežije.

Tešte sa na film! :)


Obálka sa mi páčila, no viac sa mi páči táto španielska verzia:

Žiadne komentáre:

Kde ma nájdete

Kniha mesiaca